محیط بان و روزه داری

 

توصیه به محیط بانان روزه دار :

روزه داری همراه با انجام مشاغل سخت آدابی دارد که درصورت رعایت آن می توان از انجام این فریضه الهی درکنار کار محیط بانی لذت و استفاده کافی را برد البته در دین اسلام به کرار بیان گردیده درصورتی که روزه گرفتن باعث ضعف و ناتوانی شخص گردد می تواند روزه خود را افطار نماید:

● آب کافی بنوشید
سعی کنید در فاصله افطار تا سحر آب کافی بنوشید. به ‌خصوص اگر زیاد عرق می‌کنید. مصرف آبمیوه، به‌ خصوص آبمیوه‌هایی که حاوی ویتامین و قند هستند مفید است. این ‌کار موجب می‌شود کمبود آب و املاح بدن که در اثر تعریق صورت می‌گیرد تا حدودی جبران شود.
● اجتناب از ورزش‌های سنگین
از فعالیت‌های ورزشی درازمدت که علاوه بر مصرف انرژی زیاد، تعریق زیادی نیز به همراه دارد پرهیز کنید. اگر در فعالیت‌های سنگین ورزشی شرکت نمودید حتماً در هنگام افطار و سحر به مقدار کافی مواد قندی مصرف کنید. همچنین خوردن لبنیات، به ‌خصوص شیر فراموش نشود.
● تغییر رژیم غذایی
خوردن مغزهای گردو، فندق، بادام و پسته از ضعف بدن که معمولاً در اوایل روزه گرفتن به دلیل گرسنگی بر بدن عارض می شود تا حدودی جلوگیری می‌کند.
مصرف پروتئین در یکی از وعده‌های سحر یا افطار توصیه می‌شود. در فعالیت‌های زیاد محیط بانی نیاز به مواد قندی و کربوهیدرات‌ها احساس می‌شود که مقدار ذخیره آن‌ها در بدن محدود است و در مردم عادی ،حداکثر میزان ذخیره این مواد ‌‌۳۵۰ گرم است و به دلیل این‌که مغز انسان تنها مواد قندی مصرف می‌کند ممکن است با کمبود مواد قندی در بدن مواجه شوید. خوردن خرما و عسل در این زمینه کمک مؤثری خواهد بود.

/ 0 نظر / 19 بازدید